ראטה לוגו

מה זה חימום תת רצפתי ולמה כל מי שבונה בית חדש או משפץ צריך כזה

תוכן עניינים
חימום תת רצפתי
חימום תת רצפתי הוא אלמנט חימום שנמצא פיזית מתחת לריצוף הבית / דירה והוא עובד עם טכנולוגיה פשוטה אך גאונית: אלפי "ראשים" המשמשים לנקודות חימום אשר מתמקמות מתחת לריצוף מאפשרות באמצעות שליטה עם שלט פשוט להתחיל לעבוד ולחמם את מה שמעלייה – הרי זה הריצוף עצמו. המערכת יכולה לעבוד על מים (אידוי) או חשמל והיא יחסית זולה מאוד בהשוואה למה שמה שאפשר לצפות. את ההתקנה צריך לבצע בזמן בניית בית חדש או בעת השיפוץ. היתרון הכי משמעותית של בתים עם חימום תת ריצפתי הוא שעם המערכת הזו, לא צריך לדאוג לשום דבר כדי לחמם את הבית: לא מזגן, לא מפזר חום, ממש שום דבר! אז אם אהבתם את מה שקראתם עד עכשיו, כעת אנחנו נרחיב על מה זה חימום רצפתי ומדוע חשוב להתקין אותו מראש – על כך במאמר הבא:
ללא מזגן או תנורים, החימום התת רצפתי הוא הדבר הבא בין אם הוא חשמלי ובין אם מבוסס על מים.

מהי שיטת החימום התת רצפתי?

שיטת החימום התת רצפתי היא שיטה בה החום שבוקע מנקודות החימום המותקנות תחת ריצוף הדירה, עולה למעלה ומתפזר בין כל חדרי הבית בצורה שווה ובטמפרטורה הרצויה. אם החימום מבוסס מים, אז תהליך אידוי יהיה אחראי על החימום – מה שעלול לגרום ללחוף שיכולה בהמשך ליצור בלאי שיצריך תחזוקה שוטפת. תחזוקה כזו כמובן עולה כסף ומייקרת את העניין. על כן, ההמלצה שלנו היא להתקין מערכת מבוססת חשמל. מבחינת חסרונות שחשבנו שיכולים להיות למערכת חימום תת רצפתי המבוססת חשמל – שמחנו לגלות שטעינו. אנחנו פחדנו מ-2 דברים: חשבון חשמל גבוהה וקרינה שמקורה בחשמל. פועל, חשבון החשמל לא עולה והוא אפילו יורד! איך זה קורה? בעוד שבדירה אחרת שבה אין את ההתקנה של החימום התת רצפתי יש צורך בהפעלה של מזגן בכל חדר – האנרגיה חוגגת ואיתה חשבון החשמל. בבית שבו אכן מותקנת המערכת, אין צורך בכלל בהפעלה של מזגנים זללני חשמל ולכן חשבון החשמל פחת. מבדיקה של הקרינה שהתבצע עם מכשיר מדידה מיוחד – לא מצאנו זכר לחריגה כלשהו באחוז הקרינה בדירה שבה יש מערכת מותקנת של חימום תת רצפתי. כמובן שבדקנו את רמת הקרינה כאשר המערכת פעלה והשוונו אותה לדירה אחרת בה אין את המערכת הנ"ל. עם זאת, בכל זאת מצאנו חיסרונות שאתם צריכים להכיר:

החסרונות של מערכת חימום תת רצפתי

החסרון של מערכת לחימום תת רצפתי היא שניתן להתקין אותה רק בבתים חדשים בשלבי בנייה או בבנים שעוברים שיפוץ מהיסוד. לא ניתן להתקין חימום תת רצפתי אם לא מפרקים את כל הריצוף בבית. לפיכך בעת בניית בית או בעת שיפוץ רציני ניתן יהיה להתקין את הצנרת הדרושה או להסב צנרת קיימת לצורך חימום הרצפה. בעניין בלאי: כשתהיה תקלה, אז טכנאי רגיל שהוא סוג של "כלבוייניק" לא יוכל לעזור לכם, אלא רק חברה שמתעסקת בתחום – ועדיף שזו תהיה החברה שהתקינה את המוצר אצלכם בדירה.

מי מבצע התקנה של חימום תת רצפתי?

ישנם מספר חברות בשוק המתמחות בתחום ונותנות שירות. בדקנו כמה ומאוד אהבנו את חברת אקוהיט מעמק יזרעאל שידעו לתת מענה מאוד מקצועי לשאלות שלנו ושמחו להסביר לנו כיצד התהליך מתקיים, על היתרונות והחסרונות שלו. אנחנו מרשים לעצמו להציג כמה מהמדריכים שהם משתפים באתר שלהם שמסבירים באופן מעמיק אודות חימום תת רצפתי:

לעוד כתבות חמות>>tip-top.org.il

השוואה בין חימום תת רצפתי על מים או על חשמל?

היתרונות של חימום תת רצפתי

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן