ראטה לוגו

תביעה לאחר תאונת עבודה, מה עושים?

תוכן עניינים

תאונת עבודה היא כל תאונה המתרחשת בעבודה, אבל לא רק בזמן העבודה עצמה. רוב האנשים חושבים כי תאונות עבודה הן תאונות המתרחשות בזמן שהם עובדים. אך המציאות היא שתאונת עבודה היא גם תאונה המתרחשת בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה לבית ובנוסף, קיימת פסיקה של בתי המשפט לעניין זה. אך מה עושים לאחר תאונת עבודה? הבלבול עשוי להיות האויב הכי גדול שלכם, ולא תצטרכו למצוא פתרונות שונים. מוטב כי תמצאו פתרון שיאפשר לכם להחזיר את השליטה לידיים שלכם.

החשיבות של תיעוד התאונה

על מנת שתוכלו להגיש תביעת תאונת עבודה יהיה עליכם להגיע עם תיעודים שונים. התיעודים אמורים לאשר את הטענה שלכם כי אכן נפגעת בעבודה. התיעוד האפקטיבי ביותר יהיה תמונה של המקום שבו נפגעתם או אפילו עד שהיה נוכח למקרה. כל תיעוד שיאשר כי אכן  נגרמה פגיעה בעבודה באותו מקום יאפשר לכם להשיג את המטרות הרצויות. אם לא יהיה בידכם תיעוד של התאונה או של המקרה עצמו יהיה לכם מאוד קשה להוכיח את העניין. חובת ההוכחה היא עליכם ולא על אף אחד אחר.

שמירת המסמכים הרפואיים

לרוב במקרה של תאונת עבודה יהיה עליכם להתפנות לקבל טיפול רפואי. הטיפול הרפואי עדיף שיהיה מיד לאחר התאונה או בסמוך לקרות התאונה,. כל מסמך המתאר את הפגיעה ואת הטיפול הרפואי שקיבלתם הוא קריטי להגשת התביעה. המסמכים האלה אמורים לאשר בין היתר כי הפגיעה מתאונת העבודה היא פגיעה שלא ניתן להטיל לגביה דופי וכי תאונת העבודה אכן התרחשה. אם אינכם יכולים לחזור לעבודה לאחר תאונת עבודה, תצטרכו להראות מסמכים רפואיים המוכיחים זאת. כל מסמך רפואי הוא קריטי על מנת שתוכלו להשיג את הפיצויים הגבוהים ביותר. אם לא יהיו ברשותכם מסמכים רפואיים יהיה לכם מאוד קשה לדרוש פיצוי. בכל זאת הפיצוי נקבע בין היתר בהתאם לחומרת הפגיעה, לכן חשוב מאוד שתשמרו אותם ביתר שאת. חשוב מאוד כבר בטיפול הרפואי הראשוני להסביר לגורם הרפואי המטפל מהפ האיברים שנפגו כתוצאה ישירה של תאונת העבודה ומה המגבלות מהם אתם סובלים. חשוב שבכל יהיה מתועד באמצעות המסמכים הרפואיים.

פונים לעורך דין לתאונות עבודה

נדמה לכם כי תוכלו להתמודד עם חברות הביטוח ועם הביטוח הלאומי באופן עצמאי? אנו מציעים לכם לשקול זאת פעם נוספת. ההתמודדות עם הביטוח הלאומי ועם חברות הביטוח היא לא התמודדות קלה. זה לא משנה כמה אתם מנוסים וכמה זמן פנוי יהיה לכם, הבירוקרטיה תהיה מעייפת במיוחד. עורך דין לתאונות עבודה יאפשר לכם להשיג את מבוקשכם. הוא יסביר לכם מה הזכויות לכם, ומה באופן טבעי תוכלו לדרוש מחברות הביטוח השונות. הוא יפנה את הזמן שלו בשביל להשיג עבורכם את כל מה שמגיע לכם מתוקף החוק. מחפשים עורך דין לתאונות עבודה? משרד עורך דין אלעד רייך זמין עבורכם.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן