ראטה לוגו

הדרכים היעילות להשגת אשרות שהייה לישראל

תוכן עניינים
The national flag of Israel

לפני שאנו מבינים מהם הדרכים היעילות להשגת אשרות שהיה בישראל. נבין בכלל מה זה אשרות שהיה ומי צריך את זה? אנשים שמגיעים ממדינה זרה לעבוד בארץ ומעוניינים לעשות זאת בצורה חוקית ומסודרת חייבים לקבל אישור שהייה. מעסיק המעוניין לגייס עובדים זרים מחול ולהעסיקם כחוק חייבים לדאוג למסמכים התומכים בבקשה ולהציג אותם בפני משרד הפנים ורשות האוכלוסין.

זכאות לאישור שהייה בישראל

כדי שעובד זר יהיה זכאי לקבל אישור שהיה עליו לעמוד במספר תנאי סף כפי שנקבעו בחוק. לאחר העמידה בתנאים הבסיסיים מקבל העובד אישור שהיה לזמן מוגבל. את האישור ניתן להאריך באמצעות בקשה מנומקת מול משרד הפנים. באם בקשתו מאושרת הוא יכול להישאר ולהמשיך בחייו כרגיל. כאשר הבקשה מסורבת עליו לעזוב את הארץ. אי עזיבה יכולה לגרור סנקציות שונות כגון כליאה או גירוש מהמדינה.

סוגי אשרות שהיה בישראל

ישנה אשרת עבודה זמנית הניתנת לעובדים זרים לתקופה של שנה בדרך כלל. את האשרה ניתן להאריך עד לכ 5 שנים. ישנה אשרת תייר, היא ניתנת באופן אוטומטי לאזרחים מרשימת מדינות אשר יש עמם הסכם לפטור מויזה. אשרת עולה המיועדת ליהודים הזכאים להגיע לארץ מכח השבות ואשרת סטודנט המאפשרת לסטודנטים מהעולם להגיע לארץ לצורך לימודים. אלו האשרות הנפוצות ביותר אליהם נדרשים אנשים המגיעים לארץ. 

קצת על התהליך

כדי לקבל את האשרה יש לגשת למשרד הפנים ולמלא את הטפסים על פי סוג האשרה עם הצרופות וההוכחות הנדרשות. עבור סטודנט למשל, יש למלא טופס בקשה לאשרה ייעודי עבור סטודנט. בנוסף לכך עליו לצרף לבקשה תמונות דרכון, אישור קבלה ללימודים והצגת הוכחות כי באפשרותו לממן את לימודיו ואת המחיה בארץ לתקופת השהיה. לשם אישור התהליכים עבור כל בקשה. על המבקש להגיע בצורה מסודרת עם כל המידע הרלוונטי. כדי לקבל אשרות בצורה מהירה או להגיש בקשה לאזרחות ישראלית, מומלץ לשכור שירותי עורך דין מומחה עובדים זרים שיאפשר לבצע את התהליך באופן מקצועי ובצורה קלה.

.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן