ראטה לוגו

מה הנזקים שנגרמים לגופינו בישיבה מרובה על כסא?

תוכן עניינים

עם התפתחות הטכנולוגיה, והמעבר לעבודה מרובה מול מחשב, או ישיבה ממושכת על ספסל הלימודים, הגב שלנו "התרגל" לשבת על כיסא. למעשה, הגוף שלנו לא בנוי בצורה כזו שהוא אמור לשבת כל כך הרבה שעות על כיסא, וישיבה ממושכת עלולה לגרום לנזקים בריאותיים רבים. אז אילו נזקים נגרמים? הפרטים בכתבה הבאה.

נזק לגב

אחד הנזקים הברורים ביותר, הוא הנזק הישיר לגב. כאשר יושבים ישיבה ממושכת, הגב דחוס אל הכסא ואין תזוזה מספקת מהכיסא, ישנה ירדידה גדולה של זרימת הדם בין החוליות, וכך הן מתקשות סביב הרצועות והגידים. ישיבה ממושכת מול הכיסא עשויה לגרום לכאבי גב נוראיים, כך שגם אם בעתיד תשבו בכיסא רק למספר דקות, עדיין תוכלו לחוש כאב. עם זאת, ישנם כסאות שמותאמים לישיבה נוחה וממושכת בלי שגבכם יפגע, כמו בקפרה כסאות.

עייפות

ישיבה על כיסא שאינו מותאם לישיבה ממושכת, בשונה מקפרה כסאות, תגרום לעמוד השדרה לא להיות נתמך כמו שהוא צריך להיות ולא להישאר בצורה ישרה. בעקבות זאת, יתר השרירים בגוף  צריכים לפצות על כך כדי שהגוף ישאר יציב, ופעולה זו מעייפת את הגוף במהרה. 

בעיות עיכול

עיכול בריא ונכון של האוכל שנכנס לגופינו, הוא גורם משפיע על הבריאות והתחושה הכללית שלנו. ישיבה ממושכת על כיסא, מאטה את תהליך העיכול ופירוק האוכל בקיבה משום שהגוף נמצא בתנועתיות נמוכה. כדי ללמוד על כיסאות שיאפשרו תנועתיות או נוחות מקסימלית, תוכלו לקרוא עוד בקפרה כסאות.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן