ראטה לוגו

תשמישי קדושה – מה זה?

תוכן עניינים


התרבות היהודית היא תרבות מאוד ייחודית, זאת מכיוון שיש לה מסורת ארוכת שנים, והיא מוצפת באמונות ומנהגים אשר ייחודים רק לה. אחת מן המסורות האלו היא תשמישי הקדושה. זאת אמונה אשר עברה מדור לדור במשך של מאות שנים. כאשר אתם שואלים מה זה תשמישי קדושה, אנחנו מדברים על החפצים אשר אנו משמשים בהם ביהדות והם מסייעים בשביל לקיים את כל המצוות השונות. האמנות הטקסית היהודית היא כמובן חלק מאוד מאוד חשוב מן התרבות בשביל היהודים בגלל שהיא עוזרת לנו להתחבר אל העבר ואל ההיסטוריה העשירה שלנו. תשמישי הקדושה יכולים להיות כמובן גם אישיים, כמו למשל כיפה, והם יכולים כמובן גם לשמש את כלל הציבור, כמו ספרי תורה. אפשר לראות את תשמישי הקדושה בכמה צורות שונות, מציורים שונים ועד פסלים ועוד כדומה.


האמנות הטקסית היהודית


האמנות הטקסית היהודית מלמדת את היהודים גם על האמונה שלהם ומה בכלל המשמעות של להיות יהודי. תשמישי הקדושה כבר קיימים מאז ימי קדם והם ימשיכו להיות קיימים גם לעוד אלפי הדורות הבאים. מדובר בצורה של אמונה אשר מתבטאת בחפצים יהודיים אשר נהוגים בדת היהודית במשך של אלפי שנים. שתי הצורות העיקריות של הסוג הזה של האמנות הן הקישוט של בית הכנסת ושל מצבות. ליהודים בכל רחבי העולם יש מסורת מאוד עשירה של אמונות שהן טקסיות. יהודים מקשטים את הבתים שלהם ואת בתי הכנסת בהמון יצירות אמנות אשר משקפות את ההיסטוריה, את התרבות ואת הרוחניות של היהדות.


דוגמאות לתשמישי קדושה


לפניכם כמה דוגמאות של תשמישי קדושה, ספר תורה, מגילת כלב שעליה התורה כתובה בשלמותה, מתחילת ספר בראשית ועד לסוף ספר דברים, הספרים הללו כמובן ישמרו בתוך הארון אשר נמצא בתוך בית הכנסת וזהו תשמיש הקדושה הקדוש ביותר. כל פרשיות המזוזה, ארבעת הפרשיות אשר כתובות על הקלף הקטן שקובעים אותו בתוך בית המזוזה בפתחו של הבית. כל הפרשיות של התפילין, ארבעת הפרשיות שכתובות בקלפים אשר נמצאים בתוך הקופסאות אשר עשויות מעור של בהמה שהיא כשרה כמובן, והן משמשות בשביל המצווה של הנחה של התפילין.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן