ראטה לוגו

פרקטים – טרנד שלא חולף

תוכן עניינים

יש המון סוגים שונים של פרקטים לבתים, כאשר מדובר בפרקט אפשר לומר שיש לו הרבה יתרונות שונים כמו אווירה אשר משדרת חמימות בכל צורה של עיצוב, והוא בעל איכות מאוד גבוהה. פרקטים מגיעים בעובי משתנה אך הממוצע הוא בין עשר לעשרים וארבע מילימטר, וכל הפרקטים מצופים כמובן בלכה. אבל החסרונות שיש לפרקטין מעץ לדוגמא, זה התלות הרבה בתחזוקה של הפרקט כדי להמשיך לשמור על המראה הייחודי שלו, הרגישות הרבה שיש לו לרטיבויות שונות ולשריטות, ובנוסף גם המחיר הגבוה והמוגבלות הרבה שלו בהתקנות של הפרקטים במקומות אשר בהם לא קיים שום חשש לרטיבות. לדגומא, פרקט למינציה הוא פרקט שהוא סינטטי מסוג ה -MDF, הוא עשוי בעצם מקרטון דחוס אשר בא לתת לכם מענה מאוד יעיל אל הפרקט שעשוי מעץ טבעי. אחד מהיתרונות הרבים של הפרקט הזה הוא הלמינציה, שהתפקיד שלו בעצם זה להגן ולתת עמידות שהיא יציבה יותר לפרקט מהסוג הזה, ניתן למצוא הרבה עיצובים מגוונים שמתאפשרים בזכות היתרון הטכנולוגי שיש בייצור.

פרקטים – טרנד קבוע

התקנה של פרקטים בבתים מזמן הפך אל דבר שהוא כבר קבוע. המון אנשים בוחרים להכניס לחלל הבית המעוצב שלהם את הפרקט ולהעניק עוד נגיעה שהיא פסטורלית וגם חמימה לתוך הבית. אם בעבר הפרקטים היו נחשבים בתור פרויקט מאוד מאתגר מבחינת התחזוקה, המחירים וההתקנות, כיום האלטרנטיבה הסינטטית בעצם הפכה את הפרקט למוצר שהוא הרבה יותר נגיש. פרקט הלמינציה שתפס את המקום של הפרקטים מעץ, הפך להיות נחלת הכלל כמובן, גם בגלל המחיר הזול יחסית שלו, גם בגלל המראה הקרוב לעץ הטבעי וגם בזכות האפשרויות שניתן למצוא בין הסוגים הייחודים והשונים. הרצפה הישנה של כולם מפנה לאט לאט את המקום שלה בשביל הפרקט למינציה ולא בכדי. יש כל כך הרבה יתרונות בפרקטים שזה מביא לבחירות רבות של אנשים שרוצים לעצב את הבית.

תחזוק של הפרקטים

בכל הקשוא אל התחזוק של הפרקט אפשר בהחלט לומר שזה מתקשר בצורה מאוד ברורה אל הנושא של עיצוב החלל של הבית והוא נחשב אל אלמנט נוסף כאשר זה מגיע לבחירה של המעצבים אשר מגיעים בשביל לתכנן את העיצוב של החלל הכללי. יחד עם זאת אפשר לומר שיש עוד גורמים נוספים אשר צריך לקחת בחשבון לפני השיפוץ שלכם, או כאשר אתם מעוניינים כמובן לקנות פרקט חדש לבית. בראש ובראשונה הדבר שהכי חשוב לבדוק הוא נושא התחזוקה, אשר מתאים בדיוק אל הסוג של הפרקט שאתם קניתם. אם אתם החלטתם שרטיבות ברצפה זה לא נושא שחשוב לכם או שזה כן עלול להציק לכם, תבדקו כיצד מתבצעת התקנת הפרקט שבחרתם לביתכם. יש לכך המון השלכות בסופו של דבר כאשר אתם תבקשו ליהנות ולשבת מרצפת העץ או הלמינציה אשר אתם בחרתם בקפידה.

לסיכום

הסוגים של הפרקטים שונים זה מזה גם בטווחים של המחירים למטר רבוע והם מושפעים מהמון פרמטרים שונים, כמו לדוגמא, העובי שלהם, האיכות הרבה והעמידות שלהם לאורך זמן רב , הארץ אשר ממנה הם הגיעו וכמובן מה הוא בכלל הסוג של הפרקט אשר אותו בחרתם לקנות. אפשר לומר שפרקט למינציה זול באופן משמעותי מפרקט של עץ והמחיר הממוצע כרגע בשוק למטר רבוע עומד על 60 עד 70 שקלים חדשים בשביל פרקט סטנדרטי ועד מאתיים שקלים בשביל פרקט אשר עשוי מלמינציה באיכות שהיא גבוהה הרבה יותר.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן