ראטה לוגו

ריפוד ספות בבית הלקוח – בלי לשלם על הובלה

תוכן עניינים

חשיבותו של ריפוד הספה

הסלון האהוב הוא מרכז הבית אליו הכל מתנקז. מטבע הדברים, כל אביזר שימושי חשוף לבלאי טבעי, וגם מערכות הישיבה מתבלות עם השנים, ומתגלים בהן כתמים שלא ניתן לנקות, קרעים, סדקים או צבע דהוי.

אם קשה להיפרד מהספה או הכורסא האהובה עלינו, זה הזמן להחליף את הריפודים של המושבים במערכות הישיבה בסלון. ריפוד הספות יחד עם חידוש איכותי באמצעות מילוי כריות ותיקון קרעים, יאפשר לנו ליהנות מהריפוד שנים רבות בלי להשקיע במערכות ישיבה חדשות.

סוגי הבדים לריפוד הספות

בדים טבעיים: כותנה ופשתן הם הבדים הנעימים ביותר למגע ונחשבים גם לבדים יפים. בדים טבעיים יעניקו לספה שלכם מראה קליל ואוורירי. עם זאת, אלו הבדים שמתלכלכים הכי מהר, ודי בקלות, והם בעלי בלאי גבוה.

בדים סינתטיים: לרוב הם בדים חזקים ועמידים הרבה יותר, בהשוואה לבדים הטבעיים. הבדים הסינתטיים הם בדים דוחי כתמים המונעים חדירת נוזלים וניתנים לניקוי הרבה יותר בקלות: את חלק מהבדים הסינתטיים ניתן לנקות באמצעות מים וסמרטוט לח בלבד. בנוסף, קיימים כיום בשוק בדים סינתטיים בדוגמאות רבות, כמו בד סינתטי דמוי עור, כך שניתן לשחק עם הריפוד הזה לשילוב היתרונות שלו.

ריפוד עור: נחשב לבד איכותי בעל עמידות גבוהה, המשרה תחושת יוקרה וכובד בסלון. בנוסף, העור הוא ריפוד טבעי ולכן הוא נוח לישיבה, גם לאורך זמן. ואולי הפרט הכי חשוב – העור נוח מאוד לניקוי, ומלבד העובדה שצריך לשמן אותו מדי זמן, הוא אינו דורש תחזוקה רבה.

ג'קארד: בד זה הוא עבה וחזק, בעל מרקם מחוספס, הנוצר מאריגה רב-שכבתית. בד ג'קארד הוא קשה יחסית לניקוי, ואין לו שוק גדול בארץ.

זמש: מדובר בריפוד שמתלכלך יחסית מהר וקשה לנקות אותו והוא יחסית נדיר בארץ.

דגשים בטרם החלפת ריפוד הספה בביתנו הפרטי

חשוב לציין כי ריפוד ספה שלמה בבית הלקוח הוא רעיון לא מעשי במיוחד – עבודה של רפד, כמו אצל מרפדייה וינטאז' קפיטונאז, כוללת לא מעט רעש ולכלוך ומצריכה כלי עבודה מיוחדים. לכן הרפד שיגיע אלינו הביתה ייקח את הכריות או את כל הספה, ויחזיר אותן מרופדות מחדש. לעומת זאת, יתבצע טיפול מלא בבית במקרים של תיקונים נקודתיים, כמו תפר שנפתח או החלפת קרש שנשבר.

במהלך ביקורו של בעל המקצוע הוא יבצע בדיקה יסודית של הרהיט והכנת תכנית עבודה, הוא יבדוק את חלקה החיצוני של הספה הכולל את הריפוד, הידיות והרגליים ולאחר מכן את החלק הפנימי, הכולל את ספוג המילוי והשלד. 

-התאמת בחירת בד הריפוד והצבע קריטית לצרכים שלנו בבית. אם בבית יש ילדים ובעלי חיים כדאי לבחור בריפוד כהה יותר ובבד עבה ועמיד שיחזיק מעמד למשך שנים. 

-יש לקחת את מידות הספה המדויקות ולהסיר בזהירות את הריפוד המיושן. שלב זה חייב להיעשות בזהירות יתרה, על מנת שלא לפגוע או לפגום בתקינות ושלמות הרהיט אותו נרצה לחדש.

מה המחירים של ריפוד ספות?

המחירים משתנים ונקבעים לפי סוג הבד או העור שנבחר, דגם הספה, משך העבודה ומורכבות העבודה. בנוסף, במידה והספה דורשת מעבר לריפוד גם מילוי של ספוג או החלפת קפיצים, העבודה תתייקר.  

תיקון קרע בספה יעלה בדרך כלל החל מ-200 ₪ ועד 500 ₪ והוא נעשה על ידי הדבקת מדבקות ייחודיות או תפירה מחדש של אזור שלם. בנוסף, במקרה של תיקון תפרים פרומים המחיר יהיה בדרך כלל בין 150 ₪ ל-300 ₪.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן