ראטה לוגו

כל מה שחשוב לדעת על – קוצבי לב

תוכן עניינים

נתחיל ונאמר שבגוף האדם יש כבר קוצב לב טבעי שכל תפיקו הוא לשלוח אותות חשמליים קבועים שעוברים דרך מערכת ההולכה של הלב ועל ידי פעולה זה שריר הלב מתכווץ ומזרים דם לכל הגוף. כאשר פעולה זו איננה פועלת באופן טבעי ויש לכך השלכות רפואיות כגון, חולשה כרונית, התעלפויות ועוד הנגרמות מדופק לא תקין וקרדיולוג מומחה קובע שאכן יש בעיה, לעיתים עולה הצורך בקוצב לב מלאכותי.

נשמע מסובך, לא כל כך

כאשר קוצב הלב הטבעי בגוף לא מתפקד כפי שהוא אמור זה בא לידי ביטוי כמה אופנים: האחד הוא קצב לב לא תקין, איטי מידי או גבוה מידי. כאשר מדובר בקצב לב מהיר מידי, בדרך כלל ניתן לפתור זאת על ידי תרופות שהקרדיולוג נותן בהתאם למצב המטופל. באם מדובר על קצב לב איטי מידי עולה החשש שאולי יש צורך בהשתלת קוצב לב מלאכותי. 

מהו תהליך השתלת קוצב לב באם עולה הצורך?

כאשר קרדיולוג מומחה קובע שאכן יש צורך בהשתלת קוצב לב ולאחר בדיקות מקיפות הקובעות חד משמעית שאין מנוס מהשתלת קוצב לב, נכנסים לחדר ניתוחים ביחידת צנתורים בכל בית חולים ואז מושתלת קופסת קוצב הלב מתחת לעור בחלק העליון של בית החזה. 

בקופסת קוצב הלב יש סוללה ומחולל דופק בעל זיכרון, מהקופסא יוצאים חוטים, אלקטרודות שמעבירים זרמים חשמליים ללב. אם כן, תפקיד הקוצב הוא לפקח בכל שלב נתון שיש קצב לב תקין. אם יש קצב לב איטי מידי הקוצב יודע לזהות זאת ולשלוח אותות ללב כדי "להעיר" אותו. חשוב לדעת שישנם כמה סוגים של קוצבי לב אך בחירת הקוצב ייעשה על ידי הקרדיולוג המטפל.

לסיכום

לאחר אבחנת הרופא הקרדיולוג שהחליט על השתלת קוצב לב זה הזמן להתחיל להבין שכעת מדובר על חיים אחרים אבל חדשים וטובים יותר שכן הייתה בעיה והיא איננה עוד. היום קוצבי הלב הם קטנים יחסית, אמנם ניתן לראותם מתחת לעור אבל הם בהחלט לא בולטים כפי שהיו בעבר. אורך חיי סוללת הקוצב היא בין שש לעשר שנים לאחר מכן יש צורך בהשתלת קוצב חדש.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן