ראטה לוגו

מה ההבדל בין מטפלת סיעודית ישראלית למטפלת זרה?

תוכן עניינים
מטפלת סיעודית

לכל אחד יש את הזכות לחיות את חייו בכבוד, ולשמור על איכות החיים הגבוהה שאליה הוא התרגל. עם זאת למציאות יש את החוקים שלה, לעיתים הם לא תואמים לרצונותינו. ככל שמתבגרים, כך יהיה קשה יותר לבצע פעולות יומיומיות שנראות לנו ברורות מאליו. אנו מדברים על פעולות פשוטות, כאלה שכל אחד נדרש לבצע אותן מספר פעמים ביום. בין אם מדובר על אכילה ושתייה, הגעה ממקום אחד למקום אחר והרשימה עוד ארוכה. מה עושים כאשר לא מצליחים לבצע את אחת מהפעולות הבסיסיות? נעזרים במטפלת סיעודית שאמורה להנגיש חלק גדול מאותן פעולות. ההתלבטות העיקרית תהיה בין העסקת מטפלת סיעודית ישראלים לבין מטפלת זרה. הכנו לכם רשימה של הבדלים שיסייעו לכם לעשות את הבחירה שתהיה נכונה עבורכם באופן אישי. 

מהו תפקידה של מטפלת סיעודית?

עוד לפני שנדבר על ההבדלים בין מטפלת סיעודית ישראלים לזרה מוטב כי תבינו מה בדיוק תפקידה. יש כאלה שנמנעים מלפנות למטפלת סיעודית רק בגלל שהם לא משלימים עם המציאות. אך התועלת של מטפלת תהיה גבוהה, בחלק גדול מהמקרים התועלת היא הכרחית. המטפלת הסיעודית אמורה להתגורר יחד עם אותו אדם סיעודי כדי לסייע לו לבצע פעולות שוטפות. המטפלת עוזרת לאדם הסיעודי לבצע את כל הפעולות שהוא אינו יכול לעשות בעצמו. אותן פעולות בסיסיות שהן חלק בלתי נפרד משגרת היום של כל אחד וכל אחת מאיתנו. בזכות המטפלת הסיעודית ניתן יהיה להגיע לפגיעה מינימלית באיכות החיים למרות הקושי הגדול. 

ההבדל בין מטפלת סיעודית ישראלית למטפלת זרה

לפני שאתם עושים את הבחירה בין מטפלת סיעודית זרה לישראלית מוטב כי תכירו את ההבדלים. יש כאלה שחושבים כי מדובר על בחירה זהה, אך המציאות מראה הבדלים מהותיים. קודם כל יש את עניין התקשורת, למבוגרים ברוב המקרים יהיה קל לתקשר עם מטפלת ישראלית. מטפלת סיעודית זרה שמגיעה ממקומות שונים בעולם תדבר אנגלית בלבד. מה שאומר שיכול להיות קושי רב בתקשורת עד ליום שבו תבנה ההבנה בניהם.

בו בזמן ישנו הבדל בעלויות בין מטפלת סיעודית ישראלית לבין מטפלת זרה. העלות של מטפלת ישראלית תהיה גבוהה יותר בהשוואה למטפלת זרה. מי שלא יהיה מוכן להכניס את היד אל תוך הכיס יתקשה לבצע את הפעולה הזאת. אך יש כאלה שמבינים כי בתמורה לאיכות חיים חובה לשלם בהתאם. מטפלות זרות לוקחות שכר סביר כזה שיהיה קל יותר לעמוד בו לאורך זמן.

אי אפשר להתעלם מהעובדה כי ההליך הבירוקרטי בהבאת מטפלת זרה יהיה ארוך. כל זאת בשונה ממטפלת סיעודית ישראלית שלא צריכה אישורים מיוחדים. אתם מבחינתכם צריכים להכין את עצמכם להליך הבירוקרטי שהבאת מטפלת חדשה מביא איתו. כמובן שבן הגיל השלישי יכול להיעזר בבן משפחה שיסייע לו בהשלמת הפרוצדורה כולה. 

איך עושים את הבחירה הנכונה?

לכל בן אדם סיעודי יכולה להיות הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורו. תזכרו כי גם ככה המצב לא קל, אין צורך להכביד עוד יותר על אותו אדם. לרוב אנשים מעדיפים להביא מטפלת סיעודית זרה שתסייע לאנשים מבוגרים. אך התחלופה תהיה גבוהה בהשוואה למטפלת ישראלית שקל להתחבר איתה. תתייעצו עם האדם שעבורו מיועדת המטפלת, יכול להיות שתהיה לו העדפה ברורה. לרוב ישנה עדיפות לנסות להביא מטפלת סיעודית ישראלית כל עוד זה מתאפשר. רק בלית ברירה תוכלו לפנות למטפלת זרה שתמלא את החסר. אך אל תיקחו את האפשרות הזאת בתור האפשרות היחידה שניצבת לפניכם.

המלצנו

אנו ממליצים על שירותי הסיעוד והמטפלות הסיעודיות של חברת מוריה – רשת בתי אבות ומטפלים סיעודיים בפריסה ארצית עם המון מוניטין ורקורד מצויין.

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן