ראטה לוגו

מהן קשריות בבלוטת התריס ואיך ניתן לטפל בזה?

תוכן עניינים

ככל שאנו מתבגרים, הגף שלנו גדל אך גם מתחיל להיחלש. עם עלייתנו בגיל אנו נחשפים למגוון של בעיות בריאותיות שאפשר להימנע מהן באמצעות אורח חיים בריא, אך ישנן בעיות רפואיות כמו קשריות בבלוטת התריס שהן בלתי נמנעות והן עלולות לצוץ. מה זה, איך מאבחנים ואיך מטפלים – מיד במאמר

קשריות בבלוטת התריס

אם לא ידעתם וידעתן, בלוטת התריס היא בעלת תפקיד מרכזי בגוך האדם. הבלוטה שממוקמת בבסיס הצוואר מתחת לפיקה אחראית על וויסות הטמפרטורה בגוף שלנו, חילוף חומרים והיא ממלאת עוד פונקציות רבות. קשריות בבלוטת התריס הם גושים שנעים בגודל מזערי שנע בין מילימטרים ועד סנטימטרים בודדים.

איך מאבחנים

במידה ואתם מרגישים גלי חום וקור, קושי בבליעה או שיש בליטה מיותרת באזור פיקת הצוואר, מומלץ ללכת להתייעץ עם רופא. בהמשך לכך תופנו לאנדוקרינולוג, שיבצע בדיקות מישוש ובמידת הצורך גם צילום אולטרה – סאונד. במידה והתגלה גוש, השלב הרפואי הבא הוא ביופסיה באמצעות מחט קטנה ועדינה בגלל רגישות המיקום ולאחר קבלת התוצאה הפתולוגית אפשר להחליט האם יש צורך בניתוח או לא. 

איך מטפלים בקשריות בבלוטת התריס

קשריות בבלוטת התריס שאובחנו כשפירות ניתנות לפירוק באמצעות גלי רדיו, כמו אבנים בכליות. במידת הצורך בלבד, במידה והממצאים הפתולוגיים מראים שהקשריות בבלוטת התריס הן ממאירות – רק אז יש צורך בניתוח.  

חשיבות הטיפול

בלוטת התריס היא בעלת תפקיד קריטי בגוך האדם. טמפרטורה יציבה היא מה ששומר עלינו בתפקוד יום – יומי גבוה, וכל שינוי בטמפרטורה יכול להוביל לירידה בתפקוד והרעת המצב הפיזיולוגי שלנו. אבחון מוקדם של קשריות בבלוטת התריס יכול למנוע נזק בריאותי עצום ופגיעה משמעותית בבלוטה.

סיכום

קשריות בבלוטת התריס הן בעיה רפואית שניתן לטפל בה. מה שזה מצריך מצדכם, הקוראים, הוא להיות מודעים וערניים למה שעובר על הגוף שלכם. מחקרים מראים שהאוכלוסייה העיקרית שמתמודדת עם בעיה זו היא נשים מעל גיל 50. אבחון מוקדם הוא המפתח לטיפול מניעתי מוצלח, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במרכיב כה חשוב בגוף. 

שתף את הכתבה:

כתבות שיעניינו אותך

ראטה - חדשות ועדכונים

ראטה אתר החדשות של ישראל! עדכונים, דיווחים ופרשנויות בעשרות ערוצי תוכן: חדשות, ספורט, מבזקים, סלבס, תרבות, אוכל, כלכלה, בריאות, אופנה ועוד.

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שחם כל יום!

קבלו את כל העדכונים החמים עד אליכם!

דילוג לתוכן